ماین‌کرافت استفاده از NFT را در سرورهای این بازی ممنوع می‌کند

حتماً می دانید که ماین‌کرافت (Minecraft) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های جهان است که بعد از انتشار این بازی ویدئویی در سبک سندباکس و بقا توسط مایکروسافت در سال 2009 شروع به رشد کرده است. اما توسعه‌دهنده سوئدی این بازی یعنی موجَنگ استودیوز (Mojang) علاقه‌ای به استفاده از موفقیت بلوکی خود در پروژه‌های مستقل NFT ندارد.

این استودیوی بازی سازی متعلق به مایکروسافت با انتشار یک پست خبری در مورد تغییرات آتی در دستورالعمل‌های استفاده از ماین‌کرافت به ویژه در حوزه NFTها صحبت کرده و گفته است به زودی فناوری بلاک چین را در سرورهای این بازی که به طور مستقل توسط طرفداران و سازندگان اجرا می شوند ممنوع می کند. افزون بر این، استفاده از تصاویر ماین‌کرافت برای ایجاد پروژه های NFT نیز ممنوع می شود.

Mojang در حال حاضر به اپراتورهای سرور ماین‌کرافت اجازه می دهد برای دسترسی به تجربیات آنلاین سفارشی خود، پول دریافت کنند، اما این استودیو NFT ها را مغایر با “روح ماین‌کرافت ” می داند. موجنگ اشاره کرده است که برخی از سرورهای مستقل Minecraft اجازه استفاده از NFT هایی را می دهند که آیتم های درون بازی را نشان داده یا پاداش های NFT را برای بازیکنان فراهم می کنند. علاوه بر این، پروژه‌هایی وجود دارند که دارایی‌های ماین‌کرافت را به کلکسیون‌های NFT تبدیل کرده‌اند. به عنوان مثال می توان به NFT Worlds مبتنی بر شبکه پالیگان اشاره کرد که زمین‌های مجازی را می‌فروشد که می‌توان از آنها در سرور سفارشی ماین‌کرافت استفاده کرد.

شایان ذکر است که هنوز هیچ زمان دقیقی برای اعمال تغییرات قریب الوقوع در قوانین مرتبط با NFT اعلام نشده است. در ماه آوریل (فروردین)، تعدادی از توسعه دهندگان موجنگ به طور مستقل طوماری را راه اندازی کردند تا از سازندگان بازی بخواهند متعهد شوند که در این بازی از NFT ها استفاده نکنند. با این حال، این طومار مورد استقبال زیادی قرار نگرفت: در هفته اول فقط 72 امضاکننده داشت و تا تاریخ 11 جولای (20 تیر) این رقم در مجموع به 430 امضاکننده رسید.

جالب اینجاست که مایکروسافت NFT های رسمی مرتبط با ماین‌کرافت را در فوریه 2021 (بهمن 99)، همزمان با شکوفایی بازار NFTها، منتشر کرده است. این شرکت برای ارائه NFT های رایگان خود با شرکت بازی های بلاک چین Enjin شریک شد. این NFTها می توانند در سرور MyMetaverse Enjin برای ماین‌کرافت مورد استفاده قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *