تسلا ۷۵ درصد از بیت کوین های خود را فروخت

شرکت تسلا طی گزارش درآمد خود اعلام کرد که تقریباً 75 درصد از خریدهای پیشین بیت کوین خود را به فروش رسانده است و با کاهش ارزش آنها روبه رو است.

 این شرکت در اطلاعات گزارش مالی خود نوشت:

“در پایان سه ماهه دوم، ما تقریباً 75٪ از خریدهای بیت کوین خود را به ارز فیات تبدیل کرده ایم. در اثر این تبدیل ها، در سه ماهه دوم 936 میلیون دلار پول نقد  به ترازنامه ما اضافه شد.”

 این شرکت میزان کاهش ارزش دارایی ها را اعلام نکرد. گفتنی است که تسلا در پایان سال 2021 حدود 2 میلیارد دلار بیت کوین در اختیار داشت که معادل 43200 بیت کوین بود. از آن زمان تا به حال، ارزش این رمزارز حدود 50 درصد کاهش یافته است. میانگین خریدهای اولیه این شرکت در قیمت 32610 دلار انجام شد، اما این شرکت بخشی از بیت کوین های خود را بعدها خریداری کرد ،زمانی که شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان شیوه پرداخت کرد.

 از لحاظ گزارش درآمد ، سود هر سهم این شرکت ، 2.27 دلار اعلام شد که از برآورد 1.80 دلاری بیشتر است. همچنین ،درآمد این شرکت 16.934 میلیارد اعلام شد درحالی که انتظار میرفت درآمد آن  17.2 میلیارد باشد.

 حاشیه سود ناخالص تسلا ،  27.9 درصد بود در حالی که این رقم در سال گذشته ، 28.4 درصد گزارش شد.

 سهام این شرکت به دنبال این گزارش مالی افزایش یافت و از 741 دلار به 769 دلار رسید.

این درحالیست که آقای ماسک در 14 جولای(۲۳ تیر)، عنوان کرد که ممکن است منجر به پامپ بازار شود، اما منجر به دامپ آن نمیشود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *